ارلینگ هالند مرد اول سیتیزن ها در دربی منچستر بود.

ارلینگ هالند، مهاجم نروژی منچسترسیتی در تقابل با منچستریونایتد موفق به ثبت سه گل و دو پاس گل شد.

طرفداری | منچسترسیتی در هفته نهم لیگ برتر انگلیس میزبان منچستریونایتد بود که در نهایت سیتیزن ها با نتیجه 6-3 فاتح دربی منچستر شدند. ارلینگ هالند در این دیدار موفق به ثبت هت تریک در گل و بریس در پاس گل شد. او با گلزنی و هت تریک در این دیدار رکوردهای مختلفی از خود به جای گذاشت که به شرح زیر هستند:

  1. ارلینگ هالند دومین گلزن جوان تاریخ سیتیزن ها در دربی منچستر است. او در حالی در اولین دربی خود موفق به گلزنی شد که تنها 22 سال و 73 روز سن دارد. جوان ترین گلزن تاریخ سیتیزن ها در دربی منچستر، ماریو بالوتلی است که در سن 21 سال و 72 روز موفق به گلزنی در دربی شد.
  2. ارلینگ هالند به اولین بازیکن تاریخ منچسترسیتی تبدیل شد که موفق به هت تریک مقابل منچستریونایتد در یک بازی لیگ برتری می شود. فیل فودن نیز با هت تریک در همین دیدار، به دومین بازیکن تاریخ سیتیزن ها از این حیث تبدیل شد.
  3. مهاجم نروژی اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس است که در سه بازی خانگی متوالی در این لیگ موفق به هت تریک می شود. (مقابل کریستال پالاس، ناتینگهام فارست و منچستریونایتد)
  4. همچنین ارلینگ هالند در تنها هشت بازی، به رکورد تعداد هت تریک های کریستیانو رونالدو در لیگ برتر انگلیس رسید. این در حالی است که ستاره پرتغالی در 232 بازی در لیگ برتر انگلیس 3 هت تریک داشته اما غول نروژی در تنها 8 بازی به این رکورد رسیده است.